RUILEN EN RETOURNEREN

Niet tevreden over je bestelling? Ruilen & retourneren is bij ons geen probleem.


Zichttermijn

Voor bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen, welke de eerstvolgende dag na aflevering ingaat. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders staat vermeld. Tevens wordt aangeraden om direct na ontvangst het artikel te controleren of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet het geval is, wordt je vriendelijk verzocht zo snel mogelijk contact op te nemen met Slimkopen.nl om dit te melden.


Ruilen & retourneren
Wanneer je een artikel wilt ruilen en/of retourneren, neem dan eerst contact op met de klantenservice van Slimkopen.nl. Je ontvangt een bevestiging per e-mail van het retourverzoek, in deze e-mail worden ook de verzendinstructies bijgesloten. Zodra het artikel retour is gekomen, wordt een ontvangstbevestiging verzonden per e-mail en zal het nieuwe artikel (in het geval van ruilen) worden verzonden. Terugbetaling of verrekening van het aankoopbedrag vindt in de regel binnen 10 werkdagen of uiterlijk binnen de wettelijk bepaalde termijn van 14 dagen plaats. Tevens is herroeping mogelijk door middel van het modelformulier voor herroeping.

Richtlijnen voor ruilen & retourneren

  • Ruilen of retourneren kan binnen de zichttermijn van 14 dagen.

  • Ruilen of retourneren kan alleen als het artikel, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.

  • Bestellingen terugsturen via de postbode en/of bezorger is niet mogelijk.

  • Retourzendingen worden afgegeven bij een Post NL servicepunt. Klik hier om de dichtstbijzijnde Post NL servicepunten te vinden bij jou in de buurt. Je betaalt zelf de verzendkosten voor het retourneren, tenzij het een defect betreft.

Raadpleeg voor meer informatie onze Algemene voorwaarden.


Garantie
Slimkopen.nl wil dat je tevreden bent over de artikelen die je hebt gekocht. Toch kan het voorkomen dat een artikel niet goed is of defect gaat nadat deze in gebruik is genomen. Uiteraard houdt Slimkopen.nl zich aan de wettelijke garantie en aan de fabrieksgarantie, deze kan soms wel oplopen tot 10 jaar! Mocht een product niet goed meer functioneren na de garantieperiode zullen wij samen naar een passende oplossing op zoek gaan.

Fabrieksgarantie
Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun artikelen, deze kan soms wel oplopen tot 10 jaar. De termijnen en voorwaarden van de fabrieksgarantie vind je terug in de gebruiksaanwijzing en/of handleiding van het artikel. Heb je een product die in aanmerkingen komt voor fabrieksgarantie, neem dan contact met ons op. Fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie waar u als consument recht op heeft.

Klacht indienen
Niet tevreden over een artikel of over de dienstverlening van Slimkopen.nl? Dan kan hierover een klacht worden ingediend, dit kan via e-mail (klantenservice@slimkopen.nl) of schriftelijk per post naar:

Slimkopen B.V.
t.a.v. Klantenservice
Achthoevenweg 6
7951 SK Staphorst

Geef in de e-mail of brief zo duidelijk mogelijk de aard van de klacht weer en maak eventueel foto’s indien van toepassing. Vermeld bovendien het ordernummer van de bestelling en eventueel enkele contactgegevens. Zodra de brief of e-mail is ontvangen, wordt er binnen vijf werkdagen telefonisch of via e-mail contact opgenomen om op zoek te gaan naar een passende oplossing.

Mocht het zover komen dat er geen passende oplossing gevonden kan worden, is het voor u als consument altijd mogelijk om een klacht/geschil in te dienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl).